Szkolenia – podnosimy kwalifikacje

ZAPRASZAMY NA SZKOLENIE  OBSŁUGA PACJENTA W PLACÓWCE MEDYCZNEJ 20-21.06.2024 Warszawa CELE  Głównym celem szkolenia jest rozwinięcie kompetencji komunikacyjnych i psychologicznych personelu medycznego na polu komunikacji z pacjentem, z uwzględnieniem technik...
20 maja, 2024
Szkolenia – podnosimy kwalifikacje

ZAPRASZAMY NA SZKOLENIE 

OBSŁUGA PACJENTA W PLACÓWCE MEDYCZNEJ

20-21.06.2024 Warszawa

CELE 


Głównym celem szkolenia jest rozwinięcie kompetencji komunikacyjnych i psychologicznych personelu medycznego na polu komunikacji z pacjentem, z uwzględnieniem technik asertywności, rozwiązywania konfliktów i zarządzania stresem.

Uczestnicy dowiedzą się jak komunikować się z pacjentem w trudnych sytuacjach, jednocześnie dbając o wysoki poziom obsługi klienta i jego satysfakcji, co przekłada się także na opinię o Państwa placówce medycznej.

Szkolenie daje możliwość intensywnego treningu praktycznych umiejętności komunikacyjnych oraz doskonalenia opanowanych już technik rozmawiania z pacjentem. Służą temu ćwiczenia praktyczne, które łącznie zajmują ponad 60 proc. czasu szkolenia.  Wyniki uzyskane w ćwiczeniach przez uczestników są analizowane publicznie, dzięki czemu każdy ze szkolonych ma szansę dowiedzieć się, co robić, by zwiększyć swą skuteczność w kontaktach z trudnymi komunikacyjnie pacjentami.

PLAN SZKOLENIA

Style i standardy komunikacyjne w kontakcie z pacjentem

  • Jak rozmawiać z pacjentem – podstawowe zasady. Rola standardów komunikacyjnych w codziennym funkcjonowaniu placówki.
  • Style w komunikacji z pacjentem.

◦ Teoria komunikacji – krótkie wprowadzenie. Kiedy komunikacja jest efektywna?
◦ Klasyfikacja stylów komunikacji w warunkach pracy z klientem instytucji.
◦ Wybór stylu komunikacyjnego. Etykieta w relacjach z pacjentami.

Trudny pacjent i pacjent, który sprawia problemy komunikacyjne

  • Subiektywne i obiektywne wyznaczniki „trudności” pacjenta.
  • Trudne rozmowy – komunikacja bezpośrednia i telefoniczna.
  • Najczęstsze typy kłopotliwych pacjentów i podstawowe zasady w kontaktach z nimi.

◦ Pacjent starszy (senior).
◦ Pacjent niepełnosprawny.
◦ Dziecko i rodzic dziecka.
◦ Pacjent o postawie roszczeniowej, niezadowolony, rozczarowany.
◦ Pacjent nieuprzejmy lub agresywny.
◦ Pacjent upośledzony umysłowo lub chory psychicznie.
◦ Pacjent, który „wie lepiej”.
◦ Inne typy trudnych pacjentów.

  • Podstawowe zagrywki emocjonalne pacjentów. Jak na nie na bieżąco odpowiadać?
  • Pułapki psychologiczne w relacjach z określonymi typami trudnych pacjentów.
  • Dyskusja: trudni pacjenci na Twoim oddziale. Które typy sprawiają największe problemy i dlaczego?

Psychologia w kontakcie z pacjentem

  • Emocje na linii pacjent–pracownik placówki służby zdrowia.

◦ Kontakt emocjonalny: jak sprawnie odczytywać emocje rozmówcy i adekwatnie na nie odpowiadać?
◦ Emocje negatywne: jak radzić sobie z pacjentem, gdy ten reaguje zbyt gwałtownie i emocjonalnie.
◦ Emocje jako broń pacjenta – co robić, gdy pacjent płacze.

  • Osobowość pacjenta a komunikacja.

◦ Typologia osobowości – krótkie wprowadzenie. Charakterystyka typów i zaburzeń osobowości szczególnie dokuczliwych dla otoczenia.
◦ Wpływ typu osobowości pacjenta na przebieg rozmowy z lekarzem.
◦ Jak zidentyfikować typ osobowości pacjenta i dostosować do niego przekaz werbalny, niewerbalny i argumenty?

Początek rozmowy z pacjentem i budowanie porozumienia

  • Początek rozmowy, czyli jak zjednać sobie pacjenta.

◦ Pozytywne pierwsze wrażenie: dlaczego jest tak ważne.
◦ Elementy robienia dobrego wrażenia: mowa ciała, sposób wypowiadania się, etykieta, kontakt z pacjentem, feedback, empatia.
◦ Nawiązywanie kontaktu z pacjentami: jak zapewnić im dobre samopoczucie i jednocześnie sprawić, by nas słuchali?

  • Zaufanie w kontakcie z pacjentem.

◦ Elementy składowe zaufania: wiarygodność, uczciwość, kompetencja, dobra wola, zrozumienie w warunkach pracy placówki medycznej.

  • Ćwiczenie w parach: pierwsza rozmowa z nieznanym wcześniej pacjentem.

Obsługa pacjenta w praktyce – generalne zasady

  • Docieranie do istoty problemu pacjenta.

◦ Rola właściwych pytań i umiejętności słuchania.
◦ Ćwiczenie w parach: wyciąganie informacji od pacjenta za pomocą pytań otwartych i parafraz.

  • Komunikowanie pacjentowi złych wiadomości – podstawowe zasady.
  • Rozwiązanie problemu pacjenta i sposób jego zakomunikowania.

◦ Znalezienie rozwiązania jako odpowiedź na potrzebę pacjenta.
◦ Charakterystyki poszczególnych typów rozwiązań.
◦ Prezentowanie rozwiązania przez pryzmat korzyści dla pacjenta.
◦ Dyskusja z pacjentem, który nie jest zadowolony z rozwiązania. Techniki zbijania obiekcji.
◦ Rady dla pacjenta – kiedy i w jaki sposób ich udzielać.

  • Zarządzanie czasem. Jak obsłużyć pacjenta w sposób szybki i rzeczowy.

Komunikacja z dzieckiem

  • Dziecko w placówce służby zdrowia – jak podchodzić do małego pacjenta z lękami?
  • Jak zapobiegać występowaniu stresu u najmłodszych.
  • Techniki redukcji stresu u małego pacjenta: przeniesienie uwagi, nagrodzenie itp.
  • Właściwa komunikacja z rodzicem dziecka.

Właściwa komunikacja z osobami starszymi i chorymi

  • Pacjent starszy – specyfika podejścia.

◦ Stereotypy i uprzedzenia na temat wieku – jak sobie z nimi poradzić.
◦ Jak rozmawiać z osobą starszą, która nie widzi lub nie rozumie istoty problemu.

  • Kontakt z pacjentem chorym i niepełnosprawnym: na co należy uważać.
  • Zasady postępowania z pacjentami chorymi psychicznie.

Sytuacje konfliktowe i radzenie sobie ze zdenerwowanym pacjentem

  • Konflikt z pacjentem – jak go unikać i co robić, gdy zaistnieje.
    ◦ Klasyfikacja konfliktów. Koło konfliktów – jak klasyfikować na nim konflikty. Konflikty interesów vs konflikty psychologiczne – sposoby radzenia sobie z obydwoma typami.

◦ Sztuka mediacji i rozwiązywania konfliktów w warunkach placówki służby zdrowia.
◦ Rozwiąż konfliktu w ośmiu krokach – uniwersalny sposób na spór z pacjentem.

  • Kontakt z pacjentem, który ma pretensje do placówki lub do nas osobiście.
  • Pacjent, który kłamie lub manipuluje.

◦ Identyfikacja rozmówcy manipulującego oraz stosowanych przez niego taktyk.
◦ Asertywność w kontaktach z manipulującym pacjentem. Trening asertywności.

  • Dyskusja w grupie: co robimy, gdy pacjent nas obraża.

Radzenie sobie ze stresem w pracy z pacjentem

  • Stres w pracy z pacjentami – przyczyny i skutki dla pracowników i organizacji.
  • Identyfikacja przyczyn stresu dla pracy w służbie zdrowia.
  • Metody radzenia sobie z czynnikami stresującymi pochodzącymi z zewnątrz.
    ◦ Zarządzanie czasem i zadaniami. Dobra organizacja pracy.
    ◦ Relacje z innymi ludźmi: właściwe rozładowywanie konfliktów.
  • Metody radzenia sobie z czynnikami wewnętrznymi – przy nadmiernej reakcji na czynniki stresujące.
  • ◦ Podejście behawioralno-poznawcze (zmiana schematów myślenia i reagowania).
    ◦ Relacje interpersonalne: budowa sieci wsparcia.
    ◦ Zmiana trybu życia i pracy, rola snu i regularnych posiłków. Neurofarmakologia.
  • Techniki interwencji w warunkach nagłych sytuacji stresowych.
  • ◦ Wzory efektywnej reakcji na stres i trudne sytuacje.
    ◦ Przekształcenie stresu negatywnego w stres pozytywny.
    ◦ Rozwiązywanie sytuacji stresowych na drodze szybkiego działania.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

  • Termin szkolenia: 20-21 czerwca, 2024 r.; godz. 9.00-17.00
  • PROWADZĄCY: Tomasz Łysakowski
  • Miejsce szkolenia: Warszawa, Centrum Szkoleniowo Konferencyjne As-Bud, biurowiec Central Tower, Al. Jerozolimskie 81
  • Przerwy kawowe oraz lunch są wliczone w cenę szkolenia.
  • W trakcie szkolenia uczestnicy otrzymują materiały oraz certyfikaty.
  • Organizatorzy nie zapewniają miejsc parkingowych.

Koszt dwudniowego szkolenia: 1400 zł netto + 23%

Przy zapisie 3 lub więcej osób z jednej organizacji otrzymujecie Państwo 15% rabat.

Liczba miejsc ograniczona, o uczestnictwie w szkolenia decyduje kolejność zgłoszeń.

Szkolenie możemy zrealizować także w formie szkolenia zamkniętego dla pracowników Państwa firmy.

  • Wycena indywidualna w zależności od terminu, liczby uczestników i siedziby Klienta.


Rejestracja na szkolenie.

  1. Prosimy o uzupełnienie formularza: https://forms.gle/BCtbDMKy6MhoJ9u26
  2. Po otrzymaniu zgłoszenia otrzymacie Państwo wiadomość potwierdzającą rezerwację wraz z fakturą pro-forma.
  3. Po zaksięgowaniu płatności wyślemy wiadomość z potwierdzeniem otrzymania wpłaty.
  4. Bezpłatne anulowanie zgłoszenia może nastąpić do 12 czerwca.
  5. Na siedem dni przed terminem szkolenia otrzymają Państwo szczegółowe informacje organizacyjne.

Przy zapisie 3 lub więcej osób z jednej organizacji otrzymujecie Państwo 15% rabat.

Liczba miejsc ograniczona, o uczestnictwie w szkolenia decyduje kolejność zgłoszeń.

Serdecznie zapraszamy!

Udostępnij ten artykuł

Powiązane artukuły

Brak powiązanych artykułów
We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Who we are

Suggested text: Our website address is: https://medjobs.pl.

Comments

Suggested text: When visitors leave comments on the site we collect the data shown in the comments form, and also the visitor’s IP address and browser user agent string to help spam detection.

An anonymized string created from your email address (also called a hash) may be provided to the Gravatar service to see if you are using it. The Gravatar service privacy policy is available here: https://automattic.com/privacy/. After approval of your comment, your profile picture is visible to the public in the context of your comment.

Media

Suggested text: If you upload images to the website, you should avoid uploading images with embedded location data (EXIF GPS) included. Visitors to the website can download and extract any location data from images on the website.

Cookies

Suggested text: If you leave a comment on our site you may opt-in to saving your name, email address and website in cookies. These are for your convenience so that you do not have to fill in your details again when you leave another comment. These cookies will last for one year.

If you visit our login page, we will set a temporary cookie to determine if your browser accepts cookies. This cookie contains no personal data and is discarded when you close your browser.

When you log in, we will also set up several cookies to save your login information and your screen display choices. Login cookies last for two days, and screen options cookies last for a year. If you select "Remember Me", your login will persist for two weeks. If you log out of your account, the login cookies will be removed.

If you edit or publish an article, an additional cookie will be saved in your browser. This cookie includes no personal data and simply indicates the post ID of the article you just edited. It expires after 1 day.

Embedded content from other websites

Suggested text: Articles on this site may include embedded content (e.g. videos, images, articles, etc.). Embedded content from other websites behaves in the exact same way as if the visitor has visited the other website.

These websites may collect data about you, use cookies, embed additional third-party tracking, and monitor your interaction with that embedded content, including tracking your interaction with the embedded content if you have an account and are logged in to that website.

Who we share your data with

Suggested text: If you request a password reset, your IP address will be included in the reset email.

How long we retain your data

Suggested text: If you leave a comment, the comment and its metadata are retained indefinitely. This is so we can recognize and approve any follow-up comments automatically instead of holding them in a moderation queue.

For users that register on our website (if any), we also store the personal information they provide in their user profile. All users can see, edit, or delete their personal information at any time (except they cannot change their username). Website administrators can also see and edit that information.

What rights you have over your data

Suggested text: If you have an account on this site, or have left comments, you can request to receive an exported file of the personal data we hold about you, including any data you have provided to us. You can also request that we erase any personal data we hold about you. This does not include any data we are obliged to keep for administrative, legal, or security purposes.

Where your data is sent

Suggested text: Visitor comments may be checked through an automated spam detection service.

Save settings
Cookies settings